EntriesAboutDarlinksCredits


PURPLENY


Full Nama:RusydaAsyiqin binti Mohd Maskodin Age:born...in year 98 *smile always ya ?* piss>_- :3

FootPrints


COMING BACK !
Ahad | 0 comments
Asslmualaikum  ! hello blog .hurm..da lame sgt xtgok blog nih.eh maklum lah owg mlz nx byar BB.hehe.

ok , nak tunaikan jnji yang belum ditepati ni.. masih terlambat kah aku ??
ahh ! peduli ape aku blog aku suke hati aku la nak wat ape ..
ececeh , emo kejap.

Janji nye nak ltak gmba2 knangan manis yang xpnah dlupekan..
ok jom .watch it.....

First , gambar ni sebelum bertolak nak ke KL.dan mase ni jgak sedih nak tinggalkan kakak tersayang dan ssiape je yang ad kt bp ni yang aku knal.huhu..

D'pendekkan cerita, gmbar ni mase dlm flight .
Pakistan Airline . terbaiikk ! =)
 
Subhanallah , inilah gambaran luaran Masjid Nabawi. dimana Nabi Muhammad S.A.W. dimakamkan.
Payung yang besar 2 akn menguncup time petang . (=

Ini pulak gmbar dalaman Masjid Nabawi . Mase ni lah bumbung masjid terbuka..

Setiap sudut dan ukiran yang sangat lawa membuatkan nak beribadah pun khusyuk .

Gambar ni mase d'dalam Raudhah disinilah makam nabi muhammad,abu bakar,saidina umar,siti aisyah(isteri baginda). orang terlalu ramai dan berebut-rebut nak tengok makam nabi.
sangat tersentuh. siapa yang xnagis ue memang jiwenye kental lah ! huh!

Snap pic sikit .senyum ... =)

Inilah Masjid Quba' .masjid pertama islam . rindu ~

Ok. saat ini ,detik ini aku dan mak yang comel di Bukit Uhud .disinilah Nabi Muhammad berperang . Dan beberapa pengikut nabi telah terkorban dan ditanamkan disini juga. Allahhuakbar .

Ops, tertinggal pula, inilah benteng d'sepanjang makam nabi.dipenuhi dengan ukiran2 emas dan nama2 allah..
=)

Selama 4 hari di Madinah , kami bertolak ke Mekah pula..Pertama kali tengok kaabah ni pada waktu malam, subhanallah . bagai nx tercabut jantung ni.mcm2 prasaan bercmpur-baur.terharu,gembire dan syukur jugak sbb nmpak kaaabah.sstengah org xdpt mlihat kaabah tersebut ats sbb2 trtentu .

Epp! jgn gelak,jgn gelak . muke cm xredy je an .mmg ! abh xsbo dan tersnap .mcm ni lah jdnye.
ok,,ni mase kat Jabal Rahmah .(bukit penyayang) .dimana nabi adam dan hawa berjumpa balik selepas 200 tahun terpisah.kat sni juga boleh memohon mtx jodoh untuk spe2 sje. aku ? op coz la.bkn sng nx g cni beb. ! alang2 mtx sekali.hehe=)

Tong2 yang bnyk ni lah tmpat air zam2 . stiap sudut Masjidilharam  ade tong2 ni..

Nilah gmbaran luaran Masjidilharam.

Ok , selam 12 hari merantau . dan mase ni aku nak balik ke tanah air.
sob.sob.sedih ~

ok . da smpai KLIA .alhmdlilah slmt smpai .

Ok , aku da tunaikan jnji . alhmdlilah.
lege rasenya. ini saje yang dpt aku kongsikan dlm blog aku.
harap korang enjoy . 
ade rezeki , pergi lagi. dan harap korang pun dapt pergi same.
aminn...

wasalam..

*proudtobemuslim*










 




Older Post